voorkant Royal Lemkes website

Jaarverslag 2018

Het jaar 2018 begon voor Royal Lemkes fantastisch met het winnen van de prestigieuze Tuinbouw Ondernemersprijs, een extra stimulans om onszelf te blijven ontwikkelen. Daarom hebben we in 2018 volop geïnvesteerd in mens en organisatie. Dit met één doel, het realiseren van onze missie: duurzame groei van onze medewerkers, relaties, business en de wereld om ons heen. Met trots presenteren we hierbij ons jaarverslag van 2018.

Van leverancier naar service plantenpartner
De reis naar een duurzame en winstgevende plantencategorie maak je samen. In 2018 hebben we met onze retailpartners duurzame concepten, merken en schappenplannen ontwikkeld op basis van data-analyses, wetgeving en consumententrends. Natuurlijk met oog voor de doelgroep.

Green Sparkle
In 2018 is onze moederorganisatie Green Sparkle opgericht: een broedplaats voor duurzame ondernemers en creatieve geesten.

De toekomst
We verwachten voor 2019 een lichte omzetstijging, maar we maken ons wel zorgen over kostenontwikkeling zoals arbeid, transport, grondstoffen. Desondanks blijven we investeren in onze mensen, duurzaamheid en in ICT. Maar vooral in onze relaties. Want ons jaarthema is niet voor niets ‘Samen Groeien’.

Wij wensen u, ook namens de tweehonderd professionals bij Royal Lemkes, veel leesplezier. Bedankt voor onze waardevolle samenwerking.

Lees hier het jaarverslag van 2018.